دو اقدام‌ مهم برای حل و فصل مشکلات تولیدی شهرستان بم انجام می‌شود / در اعتبارات تبصره ۱۸ باید به خرما به عنوان یک فرصت برای بم توجه ویژه شود

تاریخ انتشار:
۱۳۹۸/۰۷/۰۶

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دو اقدام مهم برای حل مشکلات تولیدی انجام خواهد شد که باید جدی گرفته و پیگیری شود که یکی از اقدامات وصل کردن ایران خودرو و سایپا به واحدهای قطعه ساز این منطقه است که در قراردادهای منعقد شده موضوع اشتغال باید جدی گرفته شود.

 

به گزارش روابط عمومی خانه صمت کرمان، رضا رحمانی در نشست با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان شهر بم در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس بیان کرد: امروز هم در جبهه جنگ اقتصادی قرار داریم و باید از این جنگ نیز سرافرازانه و پیروزمندانه بیرون بیاییم.

او با بیان اینکه با مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی هر روز زندگی می کنم، تصریح کرد: با مردم ارتباط تنگاتنگی دارم و در جریان این سفرها با مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی از نزدیک آشنا می شوم.

تحریم های اقتصادی دشمنان به صورت هدفدار است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه ۱۷ ماه است که در یک جنگ اقتصادی قرار داریم،گفت: تحریمها در این جنگ اقتصادی هدفدار است مثلا دشمنان واردات خودرو را تحریم نکرده اند اما واردات قطعات خودرو را تحریم کرده اند یا صادرات مواد خام آزاد است اما صادرات مواد محصولی شامل تحریم است.

نقشه دشمن برای فلج کردن تولید کشورمان شکست خورد

رحمانی با اعلام اینکه دشمن شکست خورده است، بیان کرد: تصور دشمن این بود که در این ۱۷ ماه کارخانجات تعطیل و تولید فلج می شود و دومینوی تعطیلی کارخانجات و بیکاری جوانان در سطح ملی رخ می دهد اما این اتفاق نیفتاد.
او با بیان اینکه تولید سرجمع از پارسال بیشتر شده است، گفت: این روحیه تولیدکنندگان که نخواستند کارگر بیکار شود همان روحیه جهادی و رزمندگی است.

دو اقدام مهم برای حل و فصل مشکلات تولیدی شهرستان بم


وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اقدامات و تصمیمات انجام شده برای واحدهای تولیدی شهرستان بم بیان کرد: دو اقدام مهم باید آغاز شده که باید پیگیری شود، یکی از اقدامات وصل کردن ایران خودرو و سایپا به واحدهای قطعه ساز این منطقه است.
رحمانی خطاب به مقیمی” مدیرعامل ایران خودرو” که در جلسه حضور داشت، گفت: در قراردادها به اشتغال بیشتر توجه شود.

داخلی سازی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری در حوزه خودرو و قطعات وابسته
او با بیان اینکه نهضت ساخت داخل تا ۱۴۰۰ راه اندازی شده است، یادآوری کرد: در این راستا ۱۰ میلیارد دلار واردات را می خواهیم داخلی سازی کنیم که یک‌میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار آن در حوزه خودرو و قطعه است.

در اعتبارات تبصره ۱۸ به خرما توجه شود / خرما برای بم یک فرصت است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص خرمای این منطقه نیز اضافه کرد: خرما در بم یک فرصت است و در این مورد باید کار جدیدی را آغاز کنیم که از بسته بندی و فرآوری تا عرضه را در بر بگیرد.
او با اشاره به اینکه مقرر شده است اعتبارات تبصره ۱۸ با نظر استاندار هزینه شود، بیان کرد: در این خصوص خرما نیز مدنظر قرار بگیرد و روی آن کار ویژه شود چون می تواند ایجاد شغل کند و ارزش افزوده به وجود آورد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: در خرما باید از ظرفیت های منطقه استفاده شود و ما هم هر گونه حمایتی را انجام خواهیم داد.