ضرورت هماهنگی و هم افزایی دستگاه های مختلف/ تعامل سازنده با رسانه ها/ آموزش به کارشناسان روابط عمومی باید در اولویت باشد

تاریخ انتشار:
۱۳۹۸/۰۷/۱۷

رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه ها و بخش مختلف در حوزه روابط عمومی شد.

 

به گزارش روابط عمومی خانه صمت استان کرمان، محمدرضا انواری صبح امروز (سه شنبه) در نشست با مدیران روابط عمومی حوزه بازرگانی وزارت صمت با بیان این مطلب گفت: فعالیت های بازرگانی در برگیری و حساسیت بسیاری دارد.

او با اشاره به ضرورت هماهنگی و هم افزایی دستگاهی مختلف گفت: باید وحدت رویه بین دستگاه های مختلف وجود داشته باشد تا بتوان از ظرفیت های مختلف استفاده کرد؛ چرا که هر یک از دستگاه ها درحوزه های مختلف ظرفیت های متعددی دارند و اگر از این ظرفیت ها درحوزه روابط عمومی استفاده شود، مشارکت و هم افزایی به وجود آمده قطعا باعث ارتقا فعالیت ها می شود.

او در توجه به سواد رسانه ای گفت: سواد رسانه ای نسبت به گذشته کمتر شده است و آن طور که باید شاهد محتوای فاخر و اثر بخش نیستیم.
او خواستار هم افزایی روابط عمومی دستگاه ها و بخش های مختلف شد.

انواری در بخش دیگری از صحبت هایش از تعامل سازنده با رسانه ها خبرداد و گفت: تعامل به معنای ارائه اطلاعات، دیتا و محتوای مناسب است که بایددراختیار رسانه های مختلف ورسمی گذاشته شود.

او توضیح داد: روابط عمومی ها باید نقش واسطه مناسبی بین سازمان و رسانه ها برقرار کند که در این صورت یک تعامل برد برد خواهد بود.

رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن در بخش دیگری از صحبت هایش به آموزش اشاره کرد و گفت: کارمندان روابط عمومی باید چند بعدی باشند و باید کارشناسان روابط عمومی همزمان چند نقش کاری را یاد بگیرند.

انواری گفت: باید ما آموزش های کوتاه مدت و کاربردی برای کارشناسان در نظر بگیریم.

او به پتانسیل زیاد شبکه های اجتماعی اشاره کرد و گفت: اگر چه سرعت انتشار اخبار در شبکه های اجتماعی زیاد است. اما؛ راستی آزمایی آن کم است ولی چنین فضایی می تواند به اطلاع رسانی کمک کندو باید به سمت استفاده از این ظرفیت ها برویم.

در ادامه این نشست اشرفی، مسئول روابط عمومی و ارتباط با رسانه های امور بازرگانی از مدیران روابط عمومی درخواست کرد: گزارش های دوره ای با تاکید بر محتوای مثبت و منفی که در نتیجه تولید محتوای اثر بخشی برای مخاطب است و ابزار مناسبی برای اطلاع رسانی است را ارئه دهند.

اشرفی لازمه تولید محتوا در این حوزه را تشکیل یک تیم محتوا مناسب در دستگاه های مختلف دانست.

او با اشاره به رتبه بندی روابط عمومی های بخش های مختلف گفت: روابط عمومی بخش های مختلف بنا به تعاملی که با رسانه ها و دیگر بخش های همکار خود دارند قرار است که رتبه بندی شوند و این رتبه بندی در آینده در استفاده از ظرفیت های حوزه بازرگانی هم موثر خواهد بود.

او با اشاره به تعامل بین دستگاه ها گفت: بعضی از دستگاه ها امکانات مناسبی دارند و بعضی دیگر ندارند و باید فضایی را به وجود بیاوریم که همه استفاده کنند و تجمیع امکانات برای نتیجه مطلوب صورت بگیرد.

اشرفی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: واحد ارتباطات مردمی باید در حوزه های مختلف تشکیل شود و از آنجا که ما مستقیما با مردم روبرو هستیم نیاز تشکیل واحد ارتباط مردمی در هر دستگاهی لازم است.

وی به مسئولیت های اجتماعی، دستگاه های مختلف اشاره کرد و گفت: دستگاه های مختلف فعالیت های زیادی را در حوزه مسئولیت اجتماعی انجام می دهند که باید به سمع و نظر مخاطب نرسد

او تقاضا کرد که تمامی فعالیت هایی که در حوزه مسئولیت اجتماعی در دستگاه های مختلف انجام می شود را گردآوری کنند.

یادآور می شود،در نشست مدیران روابط عمومی حوزه بازرگانی وزارت صنعت،هریک از مدیران به بیان دیدگاه و فعالیت های خود پرداختند.