سرپرست مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صمت خبر داد:

تاریخ انتشار:
۱۴۰۰/۰۳/۳۱

اولویت هزینه کرد شرکت‌های تابعه وزارت صمت در راستای پروژه های سامانه تاپ

سرپرست مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صمت از در اولویت قرار گرفتن هزینه کرد شرکت‌های تابعه وزارت صمت در راستای پروژه های سامانه تاپ خبر داد.

به گزارش شاتا، بهناز بختیاری چهارلنگ، با اشاره به بند (و) تبصره 9 ماده واحده قانون بودجه1400 کشور، گفت: شرکت‌ها، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، مکلفند، حداقل چهل‌‌درصد از هزینه امور پژوهشی خود را به خزانه‌ داری کل‌ کشور واریز‌کنند تا در راستای حل مسائل و مشکلات خود از طریق توافقنامه با دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی اعم از دولتی و غیردولتی و جهاد دانشگاهی و حوزه‌های علمیه در قالب طرح(پروژه)‌های کاربردی، پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی، طرح(پروژه)‌های پسادکتری و طرح(پروژه)‌ های تحقیقاتی دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی به مصرف برسانند.

وی، تشریح کرد: لذا با توجه به تلاش­های صورت گرفته و بر اساس تبصره 2 ماده 5 آیین نامه اجرایی بند (و) تبصره 9 ماده واحده قانون بودجه 1400 کشور، مقرر شد اولویت هزینه­کرد منابع تبصره مذکور در شرکت­های تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای پروژه­هایی باشد که در سامانه طرح تاپ ثبت و معرفی شده­اند.

سرپرست مرکز توسعه و فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صمت، بیان کرد: بنابراین اطلاع­رسانی­های لازم در این خصوص به شرکت­های تابعه صورت گرفت است تا این موضوع با قید فوریت ظرف هفته­های آینده پیاده ­سازی گردد.