مدیر کل دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری وزارت صمت خبر داد :ساده‌سازی فرآیند صدور مجوزها/ کاهش تعداد مجوزهای وزارت صمت از ۸۰ مجوز به ۴۵ مورد

تاریخ انتشار:
۱۴۰۰/۰۲/۰۱
مدیر کل دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری وزارت صمت با تاکید بر اقدامات موثر وزارت صمت در راستای تسهیل و تسریع فرآیند صدور مجوزها، کاهش تعداد مجوزها از ۸۰ مورد به ۴۵ مجوز را یکی گام‌های موثر در این راستا دانست. به گزارش شاتا، احمد تشکینی در برنامه تیتر امشب شامگاه سه‌شنبه،۳۱ فروردین ماه، در خصوص اقدامات وزارت […]

مدیر کل دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری وزارت صمت با تاکید بر اقدامات موثر وزارت صمت در راستای تسهیل و تسریع فرآیند صدور مجوزها، کاهش تعداد مجوزها از ۸۰ مورد به ۴۵ مجوز را یکی گام‌های موثر در این راستا دانست.

به گزارش شاتا، احمد تشکینی در برنامه تیتر امشب شامگاه سه‌شنبه،۳۱ فروردین ماه، در خصوص اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه بهبود فضای کسب و کار و رفع چالش‌های صدور مجوز، با تاکید بر اینکه برآیند‌های ساده‌سازی صدور مجوز یکی از اولویت‌های اصلی وزارت صمت است، گفت: یکی از برنامه‌های اصلی تعریف شده در سال جاری در وزارت صمت، ساماندهی مجوزها در وزارت صمت است.

مدیر کل دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری وزارت صمت در ادامه به همکاری خوب بین وزارت صمت و هیئت مقررات زدایی اشاره کرد و افزود: یکی از گام‌های مهمی که در این راستا در وزارت صمت برداشته شد بحث ادغام و ساماندهی مجوزها بود که تعداد مجوزها از ۸۰ مجوز به حدود ۴۵ مجوز کاهش پیدا کرده است.
تشکینی در بخش دیگر صحبت‌های خود، استعلام‌های دیگر دستگاه‌ها را یکی از دلایل زمان بر بودن صدور مجوز در وزارتخانه متبوع خود دانست و تصریح کرد: برای صدور مجوز ها در وزارت صمت تعدادی دستگاه همکار خارج از وزارت خانه وجود دارد که برای صدور مجوز، استعلام این دستگاه ها لازم است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات وزارت صمت در این حوزه، استعلام و نظرسنجی از فعالان اقتصادی در بخش خصوصی، سازمان‌های صمت استانی و سایر حوزه‌های مرتبط با تولید و تجارت برای شناسایی و معرفی رویه‌ها، مقررات و فرآیندهای مخل صدور مجوز بوده است که در فاز نخست تعداد ۱۹ مورد شناسایی و معرفی شدند.
 
مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاست های تجاری وزارت صمت در پایان صحبت‌های خود به برنامه‌های وزارت صمت در راستای مانع زدایی اشاره کرد و گفت: یکی از اقداماتی که در حوزه مانع زدایی در وزارت صمت انجام دادیم ایجاد هیئتی در داخل وزارتخانه مشابه هیئت مقررات‌زدایی است و بخش‌نامه‌ها و مقرراتی که قابل حذف و یا اصلاح بود شناسایی و مورد بررسی قرار گرفتند و دستورات لازم در خصوص ‌آن‌ها، توسط مقام عالی وزارت ابلاغ شد.
طبق توضیحات تشکینی مواردی که در بسته‌های تشویقی مشخص شده است، از دیگر اقدامات وزارت صمت در راستای مانع زدایی و بهبود فضای کسب و کار بیرونی است.