رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفتگو با بازار: بانک ها اموال واحدهای تولیدی را به ناحق مصادره می کنند| تامین اجتماعی از کارگران بیکار حمایت نمی کند

تاریخ انتشار:
۱۴۰۰/۰۲/۲۰
سهل آبادی، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، گفت: بخش خصوصی، در ارتباط با مسائل مالی و بانکی با ناامنی روبرو است و اموال بسیاری از صاحبان واحدهای تولیدی به ناحق توسط بانک‌ها مصادره شده است. سجاد صفری؛ بازار: «سید عبدالوهاب سهل آبادی» در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که […]

سهل آبادی، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، گفت: بخش خصوصی، در ارتباط با مسائل مالی و بانکی با ناامنی روبرو است و اموال بسیاری از صاحبان واحدهای تولیدی به ناحق توسط بانک‌ها مصادره شده است.

 

سجاد صفری؛ بازار: «سید عبدالوهاب سهل آبادی» در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که چه مشکلات و موانعی پیش روی واحدهای تولیدی کوچک قرار دارد؟ اظهار داشت: صدور آئین نامه‌ها و بخشنامه‌های جدید و متعدد از جمله مشکلات و موانعی است که بر سر راه واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک قرار دارد.

وی افزود: علاوه بر صدور آیین نامه ها و بخشنامه های جدید، عملکرد بانک‌ ها در رابطه با صنایع کوچک و متوسط مناسب نیست.

این مقام مسوول، تصریح کرد: بانک‌ها در محاسبه سود وام های اخذ شده توسط صنایع کوچک و متوسط، سودهای بالایی را در نظر می گیرند و این بنگاه ها برای تسویه حساب وام ها با مشکلاتی روبرو می ‌شوند.

سهل آبادی تاکید کرد: علاوه بر این، سخت گیری بانک‌ها در اعطای تسهیلات بانکی و تأمین وثایق مورد نیاز از دیگر مشکلاتی است که پیش روی صنایع کوچک و متوسط قرار دارد.

وی افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط برای تأمین وثیقه بانکی با مشکل روبرو هستند و نظام بانکی کشور، حاضر به اعطای سرمایه ثابت به واحدهای تولیدی و صنعتی نیست و فقط سرمایه در گردش کوتاه مدت به آن ها پرداخت می کند.

سهل آبادی بیان کرد: براساس قانون، مقرر شد که ۲۰ تا ۳۰ درصد درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها در اختیار واحدهای تولیدی کوچک و متوسط قرار بگیرد اما این قانون، عملیاتی نشد.

در سال گذشته، مقرر شد که سازمان تأمین اجتماعی از کارگران بیکار به دلیل تعطیلی موقت کارخانه‌ها حمایت کند اما از کارگران از کار بیکار شده، هیچگونه حمایتی صورت نگرفت

تصمیمات خلق الساعه، تولیدکنندگان را بی انگیزه کرده است
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در پاسخ به این پرسش که شیوع بیماری کرونا در کشور چه تاثیری بر واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط گذاشته است؟ به بازار، گفت: عملکرد واحدهای تولیدی کوچک و متوسط با شیوع بیماری کرونا در کشور و در سال گذشته (۹۹) بسیار موثر و مثبت بوده است.

سهل آبادی اظهار داشت: کشور در ابتدای شیوع کرونا با کمبود ماسک مواجه بود اما با کمک شرکت‌های دانش بنیان و تلاش‌های مدیران و فعالان بخش صنعت این مشکل سریع مرتفع شد.

وی بیان کرد: در سال گذشته و به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور، مقرر شد که سازمان تأمین اجتماعی از کارگران بیکار به دلیل تعطیلی موقت کارخانه‌ها حمایت کند اما از کارگران از کار بیکار شده، هیچگونه حمایتی صورت نگرفت.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، افزود: بخش خصوصی، سال ها است که در ارتباط با مسائل مالی و بانکی با ناامنی روبرو است و اموال بسیاری از صاحبان واحدهای تولیدی به ناحق توسط بانک‌ها مصادره شده و نیاز است که مجلس و دولت در این خصوص، اقدام کنند.

سهل آبادی تاکید کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی کشور، برای ادامه فعالیت، نیازمند حمایت سه قوه هستند اما متاسفانه تصمیمات خلق الساعه و اختلاف نظرهای مجلس و دولت، آن‌ها را بی انگیزه کرده است.
وی در پایان، گفت: سیستم بانکی کشور، واحدهای تولیدی کوچک و متوسط را با مشکلات غیر قابل جبران روبرو خواهد کرد.