رئیس سازمان صمت جنوب کرمان اعلام کرد:

تاریخ انتشار:
۱۴۰۰/۰۳/۲۷

افتتاح بیش از 6390 میلیارد ریال سرمایه گذاری در قالب 6 کارخانه صنعتی و معدنی در جنوب کرمان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: در سفر وزیر صمت بالغ بر 6390 میلیارد ریال سرمایه گذاری در قالب 6 کارخانه صنعتی و معدنی بزرگ به بهره برداری رسید.

به گزارش شاتا، مسلم مروجی فرد افزود: مقرر شد مبلغ 200 میلیارد ریال برای تکمیل 4 طرح در حوزه صنایع تبدیلی که پیش بینی می شود اشتغالزایی بالغ بر 300 نفری را در شهرستان ایجاد کنند، توسط شرکت ملی صنایع مس به عنوان تسهیلات تامین و با هماهنگی این سازمان پرداخت شود.

وی افزود: از دیگر مصوبات، پرداخت 200 میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی مشاغل خانگی توسط معین اقتصادی بود که پیش بینی می شود موجب اشتغالزایی 2000 نفر در منطقه خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: مصوبه سوم نیز، کمک به تامین هزینه ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز در منطقه می باشد که این مهم نیز توسط شرکت ملی صنایع مس به عنوان معین اقتصادی شهرستان رودبار جنوب انجام خواهد گرفت.

مروجی فرد گفت: یکی از مشکلات جنوب کرمان، عدم حضور شرکت های بزرگ در سالیان قبل بوده که بحمدلله اکنون با حضور معین های اقتصادی و شرکت های بزرگ این مشکل حل و کارهای بزرگ نیز در منطقه استارت زده شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون در جنوب کرمان 53 مجوز صنایع معدنی در دست احداث است که تا دو سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان تاکید کرد: کرومیت یکی از مواد معدنی مهم در جنوب کرمان است که برای احداث کارخانه فروکروم با شرکت گهر زمین رایزنی و هفته آینده تفاهم نامه آن نیز امضا می شود.

مروجی فرد گفت: همچنین تفاهم نامه هایی نیز برای واگذاری یک پهنه معدنی و احداث کارخانه های فروکروم و تیتانیوم در کهنوج و یا قلعه گنج با شرکت گل گهر تدارک دیده شده که هفته آینده این تفاهم نامه ها نیز امضا خواهد شد.

قانعی فرماندار شهرستان رودبار جنوب نیز ضمن تقدیر از عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: اگر خواستار توسعه هستیم باید فارغ از نگاه های سیاسی و در کنار هم تلاش کنیم.

نماینده 5 شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت منشا خیر و برکت برای منطقه بود.

شکر اللهی افزود: همانطور که وزیر صمت در سفرشان گفتند، آینده 5 شهرستان جنوبی آینده خوبی است و در کنار کشاورزی، صنایع هم راه اندازی شده و این شهرستان ها در آینده به عنوان شهرهای صنعتی شناخته خواهند شد.

وی همچنین تصریح کرد: رسالت اصلی معین های اقتصادی توانمند سازی مردم است.

شایان ذکر است در این جلسه با بررسی موارد مختلف، 3 مصوبه مهم در حوزه صنایع تبدیلی، مشاغل خانگی و تامین زیرساخت در شهرستان رودبار جنوب تصویب شد.