اکسپو؛ المپیک فرهنگ و ملل| فرصت‌های تجاری ایران در اکسپوی 2020 دبی چیست؟

اکسپو بعد از مسابقات جام جهانی فوتبال و بازی های المپیک به عنوان سومین رویداد مهم دنیا محسوب می شود. محل برگزاری این رویداد جهانی امسال در امارات است و ایران بصورت پاویون مستقل در آن حضور دارد. اما ایران چه فرصت‌های تجاری در اکسپوی 2020 دبی دارد؟

 
به گزارش خانه صمت کرمان اکسپو بعد از مسابقات جام جهانی فوتبال و بازی های المپیک سومین رویداد مهم دنیا محسوب می‌شود که با توجه به مدت زمان چند برابری آن نسبت به دو رویداد ورزشی و تنوع موضوعات آن، از اهمیت بیشتری نسبت به آن دو رویداد برخوردار است از این رو به اکسپو، المپیک فرهنگ و ملل می‌گویند. 

در دهه‌های اخیر تمامی کشورها سعی دارند به نوعی هویت ملی خویش را به معرض دید عموم جهانیان قرار دهند و هویت خود را با آخرین بازمهندسی به عموم ارائه نمایند .

ایجاد بستر و فرصت سازی جهت عرضه و نمایش جهانی پتانسیل‌های موجود و بهره‌گیری با رویکرد تجاری از این فرصت در یک بازه زمانی 6 ماهه و پیش‌بینی بازدید 25 میلیون نفری، فرصتی طلایی برای کشورمان در لوای پرچم جمهوری اسلامی ایران است.

نمایشگاه جهانی 2020 دوبی، نویدی جهت توسعه و رشد فضای کسب و کار و برندسازی خواهد بود شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران اقدام به برپایی پاویون کشورمان در دوبی خواهد نمود و بسترسازی و بهره‌مندی بهینه در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی آن است.

اکسپو دریچه ارتباط به دهکده جهانی

ستاد ملی اکسپو آمادگی خود را در حوزه‌های گردشگری، استارت‌آپ‌ها، خدمات فنی و مهندسی، صنایع مخابرات و الکترونیک، صنایع صادرات محور و مذاکرات B2B در زیر زمینه‌های مورد علاقه تجار و صاحبان صنایع از بازه زمانی 29 مهر 1399 بمدت 6 ماه اعلام می‌نماید تا شاهد رشد و شکوفایی در صنایع و برندسازی باشیم .

بهره‌‎مندی از این فرصت طلایی و بستر تجاری با رویکرد هویت بخشیدن به برند ایران مستلزم سرمایه‌گذاری مادی و معنوی است.

رویداد اکسپو در بین تمامی کشورهای جهان به یک رویداد انکارناپذیر بدل گردیده است که حضور در آن به منزله‌ی عمق دادن به ارتباط با دهکده جهانی خواهد بود .

حضور ایران بصورت پاویون مستقل و ساخت سالن (Self Built Pavilion) 

در طول دوره های مشارکت اکسپوها، برای بار دوم، ایران بصورت مستقل و به شکل پاویون مشارکت خواهد نمود . در دوره‌های گذشته و تا سال 2000، ایران در پاویون های مشترک حضور می یافت .

در اکسپوهای سال 2005 و 2010 ایران از سالن های ساخته شده توسط برگزارکننده استفاده کرده بود و از سال 2015 با دریافت زمین، نسبت به ساخت پاویون با تم ویژه مرتبط با موضوع اکسپو اقدام نمود .

فرصتهای تجاری پاویون ایران

1) معرفی محصول در قالب فیلم معرفی ایران به مدت 180 روز، روزی 3 ساعت در video wall

2) معرفی محصول در صفحات اینتراکتیو به مدت 180 روز، در تمام ساعت کار اکسپو در نقاط مختلف سالن

3) امکان عرضه محصول در فضای تجاری پاویون و فروش آن

4) اجازه حضور نمایندگان شرکت‌ها جهت عرضه کالا (بسیار محدود)

5) نمایش برند و معرفی محصول توسط QR Code

6) ساخت یکی از فضاهای پاویون و نام‌گذاری سالن بنام برند خود

7) استفاده از مصالح تولیدکنندگان داخلی در ساخت پاویون و معرفی برند آن‌ها

8) تبلیغات  با شیوه‌های متفاوت و علمی

9) استفاده از لوگوی Expo در وب سایت شرکت‌های متقاضی بعنوان حامی اکسپو

10) درج لوگو و نام شرکت در وب سایت اکسپو، کاتالوگ و بروشورهایی که در پاویون توزیع می‌گردد.

اهداف فرهنگی – اجتماعی

ایجاد جایگاه برای کشورها حول محور موضوع اکسپو

نمایش دستاوردهای نوین

معرفی رویکردهای آتی کشورها حول محور موضوع اکسپو

آشنایی بازدید‌کنندگان با اقوام و قبایل و نژادهای هر کشور

جاذبه های گردشگری کشورها

اهداف اقتصادی – تجاری

نمایش دستاوردهای جدید در حوزه علم  و آینده و بهره‌برداری از صنایع خلاق

آشنایی بازدید‌کنندگان با دستاوردهای جدید هر کشور

برگزاری جلسات تجاری

فعال شدن بخش تجاری در فضای پاویون

گسترش مبادلات تجاری

روسای انجمن های خانه صمت کرمان برای شرکت در نمایشگاه اکسپوی دبی اقدام کنند

روسای انجمن های خانه صمت استان کرمان در صورت تمایل به اعزام هیات تجاری تخصصی تعداد تقریبی واحدهای شرکت کننده را تا تاریخ به دبیرخانه خانه صمت استان کرمان اعلام کنند.