اختصاص هزار میلیارد تومان در طرح تام به فرش دستباف

تاریخ انتشار:
۱۴۰۰/۰۴/۲۶
جلسه تخصصی ارتباط زنده (ویدئو کنفرانس) رئیس مرکز ملی فرش ایران با روسای سازمان صمت، معاونین اقتصادی و بازرگانی و روسای ادارات فرش در خصوص برنامه ها و اقدامات مرکز تشکیل شد.

به گزارش شاتا به نقل از مرکز ملی فرش ایران، فرح ناز رافع با توضیح اقدامات و برنامه های نمایشگاه فرش دستباف بیست نهم، توضیحات مبسوطی در خصوص تسهیلات و منابع موجود برای ایجاد و توسعه واحدهای تولید فرش دستباف ارائه کرد.

رافع با بیان این مطلب که شیوه نامه تسهیلات کارا و تام به سازمان های صمت اطلاع رسانی خواهد شد: تشریح کرد: قراداد عاملیت اعطای تسهیلات تلفیقی با موضوع کمک های فنی و اعتباری به شماره طرح 1305019001 سازمان برنامه و بودجه کشور سال 1399 فی مابین مرکز ملی فرش ایران و بانک توسعه تعاون مبلغ 6،210،000،000 تومان به 25 متقاضی در 17 استان اختصاص یافته است و مقرر شده معرفی و ثبت نام متقاضیان دریافت تسهیلات کارا و تام انجام گیرد.

وی افزود: تعداد 5 طرح ملی ارسال شده از 4 استان کشور از محل منابع اشتغال پایدار روستایی (تسهیلات کارا) و بر اساس تفاهم سه جانبه با معاونت اشتغال وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، صندوق کار آفرینی امید و مرکز ملی فرش ایران به صندوق معرفی شده است. .

رافع با ابراز تشکر و قدردانی از وزیر صمت جهت اختصاص هزار میلیارد تومان در طرح تام، اظهار داشت: وزارت صمت طرح های تسهیلاتی جهش تولید و تام را فعال کرده است و متقاضیان واجد شرایط می توانند از طریق سایت بهین یاب درخواست خود را ثبت و برای پیگیری به بانک های عامل منتخب برای تشکیل پرونده مراجعه کنند.

رافع ادامه داد: همکاران در سازمان های صمت سراسر کشور می توانند پیشنهادات خود را در خصوص روزها و برنامه های نمایشگاه اعلام و راهبری برنامه ها را در نمایشگاه بر عهده داشته باشند.

وی از همکاران سازمان های صمت سراسر کشور درخواست کرد از طریق نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نسبت به پیگیری تامین بودجه بیمه قالی بافان فعال باشند و در پایان جلسه از استان های کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی به سبب پیگیری های مستمر بیمه قالی بافان تشکر کرد