رییس انجمن صنایع لوازم خانگی تاکید کرد: توسعه صنعت لوازم‌خانگی با تشکیل کانون دانش، صنعت و بازار

تاریخ انتشار:
۱۴۰۰/۰۶/۰۱

رییس هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: با تشکیل کانون دانش، صنعت و بازار لوازم‌خانگی و شکل‌گیری تیمی متشکل از صنعتگران و دانشگاهیان، حرکت‌های مثمر ثمری برای توسعه این صنعت در آینده متصور است.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت کرمان به نقل از ایرنا «علیرضا دانیالی» در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه انجمن صنایع لوازم خانگی ایران افزود: با تشکیل کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار لوازم‌خانگی با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این صنعت گام نخست را در جهت دانش‌بنیان شدن و استفاده از تحقیقات آکادمیک در مسیر تعالی و تکاملی برداشت.

او بیان‌داشت: با تشکیل این کانون، شخصیت‌های دانشگاهی، علمی و پژوهشی با صنعت لوازم‌خانگی ارتباط می‌گیرند که حلقه پایانی آن بازار بوده و مدرنیزه‌کردن، به‌روز آوری و جهانی‌سازی این صنعت را در دستور کار خواهد داشت.

دانیالی در ادامه یادآور شد: پاندمی کرونا، رکود تورمی، رشد اقتصادی نزدیک به صفر و کاهش قدرت خرید مردم، همگی زنگ‌های خطری برای اقتصاد کشور هستند که به صدا درآمده‌اند.

او ابراز امیدواری کرد دولت سیزدهم با توجه به مخاطرات یاد شده، خود را به الزام‌های رشد اقتصادی متعهد دانسته و برای حل مشکلات اقتصادی و ارتقای رشد اقتصادی گام بردارد.

این مقام صنفی خاطرنشان‌کرد: در کنار دولت، تشکل‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد نیز باید ضمن حفظ حقوق حقه خود و مردم، باری از دوش تولید بردارند.

به گزارش ایرنا،  بررسی آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۲۹۶ هزار و ۸۰۰ دستگاه انواع ماشین لباس‌شویی توسط شرکت‌های داخلی از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه و رشد ۴۰ درصدی آن در هم‌سنجی با پارسال است.

برپایه این آمارها، تولیدکنندگان لوازم‌خانگی سه ماهه نخست امسال را با تولید ۴۸۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه یخچال و فریزر به پایان بردند. آماری که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (تولید ۳۷۳ هزار و ۷۰۰ دستگاه) رشد ۲۹.۱ درصدی نشان می‌دهد.

همچنین تا پایان خرداد ماه کارخانجات داخلی با ثبت رشد ۱۹.۹ درصدی در تولید تلویزیون، ۲۶۸ هزار و ۹۰۰ دستگاه از این محصول تولید کردند. این در حالی است که آمار بهار ۹۹ تلویزیون‌سازان ۲۴۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه بود.