در دیدار رییس خانه صمت استان با دادستان کرمان مطرح گردید: تقدیر رییس خانه صمت استان کرمان به نمایندگی از جامعه کارو تولید از دادستان کرمان به پاس حمایت‌های همه‌جانبه دستگاه قضایی از تولیدکنندگان

تاریخ انتشار:
۱۴۰۱/۰۲/۲۸

دادستان کرمان: از تولیدکنندگان حمایت می کنیم؛ حمایت از تولیدکننده کمک به جامعه است

رییس هیات مدیره خانه صمت کرمان: نگاه دولت به بخش خصوصی باید حمایت‌گرانه باشد

رییس هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان در دیدار با دادستان کرمان از وی تقدیر کرد.

در این دیدار که با حضور دبیرکل خانه صمت و رییس کمیسیون حقوقی و قضایی این تشکل برگزار گردید؛ بابک اسماعیلی احمد آبادی رئیس هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ضمن تقدیر از زحمات دادستان و مجموعه قضایی استان در راستای کمک به حل مشکلات صنعت‌کاران و اهالی تولید استان گفت: هم اکنون در شرایط ناپایداری قرار داریم و مسائل بسیاری از دست اهالی صنعت خارج است.

وی تصریح کرد: متاسفانه ما علاوه بر تحریم خارجی درگیر تحریم های داخلی نیز هستیم که این مدل تحریم بدترین نوع آن است.

رییس هیات مدیره خانه صمت استان گفت: لزوم ایجاد یک هیأت صلح و سازش در استان بشدت احساس می شد که خانه صمت در این جهت پیگیری‌های لازم را با مجموعه شوراهای حل اختلاف استان به عمل آورده است.

اسماعیلی در خصوص تامین بودجه این تشکل عنوان کرد: این تشکل بدون وابستگی به بودجه دولتی با همیاری فعالان اقتصادی و بصورت خودگردان اداره می شود.

وی تاکید کرد: در این تشکل زیرساخت خوبی فراهم شده و کارشناسان متخصصی نیز پای کار آمده اند تا به رفع مشکلات تولید و اشتغال کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی پول را به کشور تزریق می کند و نگاه دولت باید به این بخش حمایت‌گرانه باشد.

رییس خانه صمت کرمان گفت: بخش خصوصی ظرفیت های کوچک و بزرگ را در دورافتاده ترین مناطق شناسایی و اقدام به ایجاد شغل می کند که این مساله باعث می شود تا میزان آسیب های اجتماعی، جرم و جنایت کاهش چشمگیری پیدا کند.

بابک اسماعیلی در ادامه این نشست پیشنهاد بازدیدهای دوره ای از واحدهای صنعتی و معدنی استان توسط مقامات محترم دستگاه قضایی و هماهنگی خانه صمت را با هدف آشنایی با فرایند تولید و انتقال آن و شنیدن نقطه نظرات این فعالان عنوان کرد.

نقش بخش خصوصی در کاهش میزان آمار جرم در استان

دادخدا سالاری دادستان کرمان نیز در این نشست گفت: بخش خصوصی نقش بسزایی در کاهش آمار جرم داشته و به همین علت مجموعه قضایی از هیچ تلاشی در جهت رفع مشکلات این بخش فروگذار نخواهد کرد زیرا کمک به این بخش کمک به جامعه است.

سالاری تصریح کرد: در گذشته از تولیدکنندگان تحت عنوان زالو صفتانی که حق کارگر را ضایع می‌کنند یاد می شد و متاسفانه هر مشکلی که در کشور وجود داشت را از چشم تولیدکننده می دیدند اما امروز نگرش ها در حال تغییر است.

دادستان کرمان گفت: هم اکنون کارها به مرحله شعار رسیده و این نشانگر پدید آمدن یک دیدگاه مثبت است و قطعا بزودی این شعارها به مرحله عمل خواهد رسید.

واردات، آفت بزرگ کشور است

وی با اشاره به اینکه واردات آفت بزرگ کشور است گفت: واردات منشا مافیا و رانت است و تمامی مشکلات این مساله به حوزه تولید تزریق می شود.

سالاری با بیان این مطلب تاکید کرد: امروز کسی رغبت ندارد به سمت تولید برود مگر اینکه دیوانه یا عاشق باشد.

دادستان کرمان گفت: تولیدکنندگان با تحریم می جنگند؛ در همین حین قاچاقچیان نیز جنس های تقلبی را به بازار سرازیر می کنند و هیچ سپر محافظتی نیز در این زمینه وجود ندارد.

وی اضافه کرد: ما باید مدیون تولیدکننده باشیم زیرا حتی اگر برای ده نفر شغل ایجاد شود باعث کاهش ورود پرونده به دستگاه قضایی می گردد.

وی افزود: هر هفته نیمی از مراجعان به دفتر دادستان را تولیدکنندگان تشکیل داده اند و این ناراحت کننده است که این قشر مرجعی را برای حل مشکلات خود ندارند.

سالاری تاکید کرد: بخشی از دغدغه روزانه من تولید است بحدی که یک روز را در هفته به شکل ثابت به تولیدکنندگان اختصاص داده ام زیرا ما در قبال این افراد وظیفه داریم و در کنار تولیدکنندگان هستیم.

وی با اشاره به اینکه ما بالعکس کشورهای توسعه یافته از تولیدکننده حمایت نکرده ایم گفت: این مساله باعث شد تا بسیاری از بازارها را در دنیا از دست بدهیم؛ بخش زیادی از کالاهای وارداتی را در گذشته تولید می کردیم و این عاقبت عدم حمایت از تولیدکننده است.

راه اندازی کمیسیون حقوقی و قضایی شورای حل اختلاف استان

دبیرکل خانه صمت استان نیز در این نشست گزارشی از روند فعالیت های خانه صمت استان در خصوص کارشناسی پرونده های مربوط به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیز ارائه داد.

کیان سیدی تصریح کرد: به زودی مجوز صلح و سازش ویژه رسیدگی به مشکلات فعالان اقتصادی در استان می باشد را اخذ خواهیم نمود.

وی با اشاره به اینکه ساختمان شماره دو خانه صمت استان کرمان در اوایل خرداد ماه آماده بهره برداری خواهد بود اضافه کرد: وجود این زیرساخت گامی در جهت بهبود فضای کسب و کار استان خواهد بود.

خانه صمت استان کرمان مسائل را به شکل تخصصی عنوان می کند

در ادامه نیز جمشیدی رییس کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صمت استان گفت: حضور دادستان در کنار بخش خصوصی و تولیدکنندگان یک حمایت ویژه محسوب می شود و این مساله مرحمی بر مشکلات فعالان عرصه صنعت و معدن می باشد.

وی تاکید کرد: خانه صمت استان با توجه به اینکه بازوی سازمان صمت می باشد مسائل را به شکل تخصصی توسط مشاورین خبره ی هر حوزه بررسی می نماید.