بابک شایسته

رئیس انجمن صنایع پلاستیک کرمان

تاریخ انتشار:
۱۴۰۱/۰۳/۰۳

افزایش ریسک اقتصادی در سایه تورم| صنایع در شرایط دشواری هستند

به گزارش روابط عمومی خانه صمت استان کرمان؛ شایسته، رئیس انجمن صنایع پلاستیک استان کرمان گفت: وضعیت تورم کنترل شده نیست و این شرایط باعث بالا رفتن میزان ریسک در بنگاه‌های اقتصادی شده و باید هر لحظه منتظر موانع جدیدی باشیم.

سومین همایش ملی اقتصاد صنایع پلاستیک در ایران توسط انجمن ملی پولیمر ایران از روز گذشته کار خود را به مدت دو روز در هتل المپیک تهران آغاز کرد.

این همایش در سه محور اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۱، اقتصاد جهان در سال ۱۴۰۱ و اقتصاد صنایع پلاستیک در سال ۱۴۰۱ برگزار شده است.

بابک شایسته عضو هیئت مدیره خانه صمت استان کرمان گفت: هم‌اکنون شاهد بروز رخدادهای ناگهانی در چرخه اقتصادی ایران هستیم و شرایط فعلی باعث شده تا پیش‌بینی تحولات اقتصادی در کشور ما نسبت به دیگر کشورها دشوار باشد.

وی تصریح کرد: البته عکس‌العمل نهادهای دولتی نیز در مقابله با این چالش ها در برهه‌های مختلف بر پیچیدگی این مشکل افزوده است.

رئیس انجمن صنایع پلاستیک استان کرمان بیان داشت: در این همایش ملی سعی شده چشم اندازی شفاف برای یافتن راهی به خطوط اصلی تشکیل دهنده اقتصاد ملی ترسیم شود و حضور در این گونه همایش‌ها می تواند به فعالان حوزه صنعت پلیمر کشور کمک کند تا به شکلی تخصصی تر برای آینده بنگاه‌های اقتصادی خود برنامه ریزی کنند.

شایسته با اشاره به اینکه فعالان صنعت پلیمر در این همایش دو روزه مسائل و راه‌کارهای حوزه کاری خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند تاکید کرد: تغییراتی که در اقتصاد کشور رخ می دهد به شکل جدی روی تولیدات واحدهای صنعتی و همچنین صادرات محصولات این واحدها تاثیرگذار است و ما باید اطلاعات صحیحی از وضعیت اقتصادی کشور و همچنین روند اقتصاد بین‌المللی داشته باشیم.

عضو هیئت مدیره خانه صمت استان کرمان با بیان این مطلب افزود: با شناخت روند اقتصاد بین‌الملل قادر خواهیم بود در صادرات موفق‌تر عمل کنیم و بخشی از این دانش را می توان در همایش‌های تخصصی کسب کرد.

وی اضافه کرد: در دهه‌های گذشته شرایط اقتصادی کشور ثبات خوبی داشت اما متاسفانه امروز وضعیت تورم کنترل شده نیست و این شرایط باعث بالا رفتن میزان ریسک در بنگاه‌های اقتصادی شده و باید هر لحظه منتظر موانع جدیدی باشیم.

شایسته با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه عنوان کرد: هم‌اکنون در کشور شاهد رکود و تورم همزمان هستیم که باعث شده صنایع در شرایطی دشوار قرار گیرند و قطعا صنعت پلاستیک نیز از این قاعده مستثنی نیست و افزایش قیمت تمام شده باعث عقب گرد خریداران محصولات می شود که این مساله فشار مضاعفی را بر فاز تولید وارد می کند.