رئیس انجمن همگن فرآوری مواد معدنی استان کرمان: تهیه مواد اولیه از طریق بورس رقابتی مهم‌ترین چالش فعالان بخش فرآوری موادمعدنی است

تاریخ انتشار:
۱۴۰۱/۰۴/۱۵

به گزارش روابط عمومی خانه صمت استان کرمان، مهندس محمدعلی نژادمحمودی رئیس انجمن همگن فرآوری مواد معدنی استان کرمان می‌گوید: سولفور مولیبدن مهم‌ترین ماده اولیه مورد استفاده ما است که در حال حاضر باید آن را از طریق بورس رقابتی تهیه ‌نمائیم و این مساله باعث ایجاد اختلال در کار به‌ویژه در بخش صادرات گردیده است.

مهندس نژادمحمودی تصریح کرد: در حال حاضر باید مواد اولیه را با نرخ ارز روز خریداری کنیم و در این راستا حدود هشت درصد نیز باید به حق‌العمل‌کار پرداخت گردد پس از آن نیز ارز برگشتی را باید به سامانه نیما تحویل نماییم که این مسائل دردسرهای زیادی برای فعالان این صنعت ایجاد نموده است.

رییس انجمن همگن فرآوری مواد معدنی استان کرمان اضافه کرد: ماشین‌آلات معدنی مورد نیاز ما در ایران تولید نمی‌شود و قطعات اصلی این دستگاه‌ها جهت تعمیر در بازار موجود نیست که این مساله ما را در زمینه تجهیزات دچار چالش‌های عمیقی کرده است.

وی  خواستار آن شد تا مسئولین به دور از سیاست در راستای رفع مشکلات بخش تولید قدم برداشته و تولیدکنندگان را مورد حمایت قرار دهند.