دیدار دبیرکل و رییس کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صمت استان کرمان با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان

تاریخ انتشار:
۱۴۰۱/۰۴/۰۳

دکتر سید مهدی قویدل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در نشست با کیان سیدی دبیرکل و جمشیدی جم رییس کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صمت استان کرمان با بیان اینکه اداره حقوقی قضایی یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های ما است گفت: آمادگی داریم همکاری‌های لازم را در زمینه پشتیبانی‌های قضایی با کمیسیون حقوقی قضایی خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان داشته باشیم.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون هیأت‌های اندیشه‌ورز و شورای برنامه‌ریزی با همراهی قضات پیشگیری و دادستان های استان در مجموعه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان حضور دارند که می‌توانند موضوعات کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صمت را در دستور کار خود قرار دهند.
قویدل با اشاره به اینکه ورود تخصصی به موضوعات تجاری و اقتصادی در سند تحول قوه قضاییه مطرح شده بیان داشت: آمادگی داریم جهت همکاری بیشتر علاوه بر مفاد تفاهم‌نامه بین خانه صمت ایران و معاونت پیشگیری قوه قضایی تفاهم‌نامه همکاری استانی را طبق دستورالعمل حوزه کاری خانه صمت استان امضا و به چالش‌هایی که انجمن‌های این تشکل با آن مواجه هستند ورود کنیم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تاکید کرد: دستگاه قضایی به لحاظ حاکمیتی قادر است تمامی دستگاه ها را با یکدیگر همسو نماید و کارشناسان تخصصی ما به صورت موردی با کمیسیون حقوقی خانه صمت همکاری خواهند داشت.
وی تصریح کرد: موضوعات مطروحه در این کمیسیون به شکل ریز بررسی و ابهامات حقوقی در نشست‌های قضایی با قضات عالی رتبه استان مطرح و تفسیرهای حقوقی یا نظریات مشورتی ارائه می گردد و در زمینه استعلام‌های حقوقی نیز اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.
خروج چراغ خاموش برخی از واحدهای تولیدی از استان
کیان سیدی دبیرکل خانه صمت استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه هم‌اکنون واحدهای زیادی در بخش خصوصی استان وجود دارد که علیرغم نداشتن بدهی بانکی، مالیاتی، تامین اجتماعی و …به شکل چراغ خاموش توسعه در حال خارج کردن فضای توسعه خود از استان هستند گفت: این مساله به دلیل بی اعتمادی و یاسی است که بر جامعه حاکم شده است.
وی اضافه کرد: خانه صمت استان ظرف سه سال گذشته اقدام به راه اندازی انجمن‌های تخصصی در حوزه صنعت و معدن نموده تا این واحدها را که با مشکلات زیرساختی مواجه هستند گرد هم آورد.
وی با بیان این مطلب که هیات مدیره این انجمن‌ها از خوشنام‌ترین مدیران واحدهای صنعتی و معدنی تمام خصوصی استان هستند عنوان کرد: خواستار آن هستیم تا معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در زمینه حاکمیتی هرگونه اقدامی که می تواند انجام دهد تا بر میزان توسعه و اشتغال این واحدها در استان افزوده گردد.
دبیرکل خانه صمت استان اضافه کرد: آمادگی انعقاد تفاهم نامه همکاری با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در راستای رفع مشکلات تولید و افزایش نرخ اشتغال استان را داریم.
خانه صمت بخش تخصصی و بدنه تولید است
جمشیدی جم رییس کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صمت استان کرمان نیز در این نشست گفت: کمیسیون قضایی و حقوقی خانه صمت می تواند بازوی تخصصی و مشورتی برای ستادرفع موانع تولید و ستاد اقتصاد مقاومتی و حمایت قضایی باشد.
وی با بیان اینکه خانه صمت بخش تخصصی و از بدنه تولید است خواستار آن شد تا معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان نیز در زمینه های مختلف آموزشی و … در این زمینه اقدام نماید.
جمشیدی جم تاکید کرد: بخش تولید با مشکلات مختلفی در زمینه زیرساخت‌ها و امور زیربنایی در اثر عدم اجرای قوانین و مقررات مواجه هستند که این موانع و مشکلات به صورت روزانه به کمیسیون قضایی و حقوقی صمت ارجاع می گردد تا مشکلات اجرایی و قانونی آنها مورد بررسی قرار گیرد.