شهباز حسن پور نماینده کرمان و راور در بازدید از پاویون انجمن مواد غذایی در نمایشگاه اگروفود۲۰۲۴

تاریخ انتشار:
۱۴۰۳/۰۳/۲۲

شهباز حسن پور نماینده کرمان و راور در بازدید از پاویون انجمن مواد غذایی در نمایشگاه اگروفود۲۰۲۴ : از شرکت شهرک‌های صنعتی استان درخواست می‌کنم مجوزهایی بدون نام صادر کنند تا هر کارآفرین و سرمایه‌گذارانی که قصد انجام کار دارند، بلافاصله مراحل اداری را طی و فعالیت خود را شروع کنند. برای انرژی‌های خورشیدی چنین ظرفیتی فراهم شده است و امیدواریم برای دیگر صنایع هم انجام شود.
نماینده کرمان و راور در مجلس با بیان این که باید خادم همه کسانی باشیم که در خط مقدم اقتصادی فعالیت می‌کنند، گفت: کرمانی‌ها به مهمان‌نوازی معروف هستند. کرمان و کرمانی‌ها ظرفیت این را دارند که پرچم (به بهشت کارآفرینی خوش آمدید) را در ورودی‌های شهر نصب کنند. در یک جمله به همه کارآفرینان می‌گویم فردا برای کارآفرینی در کرمان فردا دیر است، امروز بشتابید.
او تأکید کرد: باید در راستای نیاز کشور و دغدغه تولیدکنندگان و صادرکنندگان در تمام مجموعه‌های دولتی میز خدمتی وجود داشته باشد تا قبل از هرگونه کاغذبازی میز خدمت بتواند همه خدمات را در سریع‌ترین زمان به کارآفرینان ارائه کند. حسن‌پور درباره نقش کم‌رنگ صنایع غذایی در استان کرمان گفت: متأسفانه اکثر واحدهای تولیدی کرمان از جمله صنایع غذایی نگاه غلطی به شرکت‌های صنعتی و معدنی دارند. هر واحد تولیدی باید کار خود را انجام دهد. درحالی‌که صنایع غذایی می‌تواند ارزش‌افزوده بسیار بالایی را برای کرمان داشته باشد.
او ادامه داد: متأسفانه خام‌فروشی محصولات غذایی در صنعت غذایی کرمان هم وجود دارد. پسته کرمان به‌صورت کانتینر صادر می‌شود درحالی‌که باتوجه‌به کیفیتی که دارد می‌تواند در بسته‌بندی خوب باارزش افزوده بالا به فروش برسد.
نماینده کرمان و راور بیان کرد: در بحث مواد غذایی برند خاصی تعریف نشده است. مثلاً فروش کاله در کرمان از همه واحدهای تولیدی لبنیات استان بیشتر است. صنایع غذایی باید واحدهای بازرگانی پویاتری داشته باشند.