در نشست مسئولان روابط عمومی سازمان های صمت استان ها عنوان شد: تبیین برنامه راهبردی مرکز روابط عمومی وزارت صمت در سال 1400

تاریخ انتشار:
۱۴۰۰/۰۱/۲۶
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در نخستین نشست مسئولان روابط عمومی سازمانهای صمت استانها ضمن تبیین برنامه راهبردی این مرکز در سال ١٤٠٠، مهمترین برنامه های سطوح مختلف ملی و استانی وزارت صنعت، معدن و تجارت را تشریح کرد. به گزارش شاتا، محمد حسن ترابی در نشست مسئولان […]

 

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در نخستین نشست مسئولان روابط عمومی سازمانهای صمت استانها ضمن تبیین برنامه راهبردی این مرکز در سال ١٤٠٠، مهمترین برنامه های سطوح مختلف ملی و استانی وزارت صنعت، معدن و تجارت را تشریح کرد.

 

به گزارش شاتا، محمد حسن ترابی در نشست مسئولان روابط عمومی سازمان های صمت استان ها که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار می شد، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، ضمن تبیین نقش متمایز روابط عمومی ها در تحصیل اهداف و جهت گیری های کلی وزارتخانه، گفت: روابط عمومی خلاق و صاحب سبک، به عنوان زنجیره اصلی ارتباطی میان مدیران، کارکنان و جامعه هدف و مخاطبان سازمان، مسئولیتی خطیر را عهده دار است.

وی همچنین در تبیین برنامه راهبردی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صمت، گفت: مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بر اساس تحلیل شرایط و ظرفیت های موجود، برنامه راهبردی ۱۴۰۰ خود را بر اساس روش BSC یعنی روشی که در آن استراتژی های سازمان به مجموعه ای از شاخص ها و سنجه های عملکردی قابل اندازه گیری تبدیل می شود تا سیستم برای سنجش تحقق اهداف استراتژیک و مدیری راهبردی آماده گردد، تنظیم و تدوین نموده است.

ترابی با اشاره به لزوم برنامه ریزی روابط عمومی ها در جهت تمرکز بر امر اطلاع یابی و آسیب شناسی فعالیت ها و عملکردها، همزمان با انجام تکالیف حوزه اطلاع رسانی افزود: ارتباط هدفمند با رسانه های بومی و مدیران کانال ها و صفحات پرمخاطب فضای مجازی و تولید و ارائه محتوای مناسب و متناسب با شیوه های نوین رسانه ای از دیگر موارد و موضوعاتی است که در سال ۱۴۰۰ مورد توجه و تمرکز مرکز روابط عمومی و همکاران می باشد.

ترابی با تأکید بر لزوم حرکت روابط عمومی ها بر اساس برنامه ریزی های بالادستی وزارتخانه، خاطرنشان کرد: در ترسیم برنامه راهبردی سالانه مرکز بر ارزیابی مجموعه سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها در تحقق شاخص ها و سیاست های ابلاغی مرکز روابط عمومی تصریح شده است و نه صرفاً ارزیابی واحد های روابط عمومی.

گفتنی است در ابتدای این نشست تعدادی از مسئولان روابط عمومی های سازمان های استانی در خصوص کلیات برنامه راهبردی سالانه مرکز نظرات و پیشنهادات خود را ارائه نمودند.