افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین المللی آیفارم مرکز نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب با حضور کنسرسیوم انجمن پلیمر استان کرمان*

تاریخ انتشار:
۱۴۰۳/۰۷/۱۰

افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین المللی آیفارم مرکز نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب با حضور کنسرسیوم انجمن پلیمر استان کرمان*

وزیر جهاد کشاورزی در هفتمین نمایشگاه کشاورزی آیفارم تاکید کرد

تولید سالانه ۱۰ میلیون تن محصولات گلخانه‌ای در برنامه هفتم

هفتمین نمایشگاه کشاورزی آیفارم، سوم مهر با محوریت کشاورزی، باغبانی، گلخانه، نهاده‌ها، سامانه نوین آبیاری و صنایع وابسته در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب تهران آغاز بکار کرد. این نمایشگاه با حضور بیش از ۱۷۰ شرکت در حوزه‌های باغبانی، گلخانه، نهاده‌ها، سامانه‌های نوین آبیاری، ماشین‌آلات، ادوات، تجهیزات و پهپاد‌های کشاورزی کار خود را شروع کرد. «زهرا خوشرو»، مدیر طرح نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی آیفارم تهران درباره این نمایشگاه گفت «۲۵ تا ۳۰ شرکت دانش‌بنیان نیز در پاویون پارک علم و فناوری کشاورزی حضور خواهند داشت و علاوه بر بازدیدکنندگان داخلی، حضور بازدیدکنندگان خارجی از کشور‌های عراق، پاکستان، اقلیم کردستان، قطر، تاجیکستان، افغانستان، ازبکستان و گرجستان در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی آیفارم تهران قطعی شده است. همچنبن برای نخستین بار پاویون نهال گواهی شده را در این نمایشگاه خواهیم داشت.»

در روز افتتاحیه این نمایشگاه، «غلامرضا نوری قزلجه»، وزیر جهاد کشاورزی با حضور در این نمایشگاه گفت «بر اساس برنامه هفتم توسعه مکلف هستیم سالانه برای ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستم آبیاری هوشمند را اجرا و ۱۰ میلیون تن محصولات گلخانه‌ای تولید کنیم.»

به گفته او سیستم نوین آبیاری و کشت‌های متراکم در سطح وسیع از نیازمندی این بخش بوده زیرا منابع آبی کشور محدود است. «بر اساس برنامه هفتم توسعه مکلف هستیم سالانه برای ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستم آبیاری هوشمند را اجرا کنیم‌؛ به اضافه تولید ۱۰ میلیون تن محصولات گلخانه‌ای که در برنامه هفتم تعریف شده است. تولید پایدار و توسعه عمودی که یکی از اهداف دیگر بخش کشاورزی است نیاز دارد از تولیدات داخلی به شکل گسترده استفاده شود.»
نوری قزلجه به تولیدکنندگان توصیه کرد: هزینه تمام شده را باید به حداقل برسانید تا توان رقابت به وجود آید؛ به ویژه در سیستم آبیاری، ساخت گلخانه‌ای این هزینه‌ها باید کاهش یابد تا مشتریان بیشتری داشته باشید.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به صادرات عنوان کرد: ارتباطات تجاری بین‌المللی قطعاً یکی از راه‌های توسعه تولید است. وزارتخانه هم تلاش می‌کند تا برای تکنولوژی و محصولات فناوری تولید داخل بازار خارجی فراهم کنیم تا همسایگان از این ظرفیت بهره مند شوند.
در افتتاحیه این نمایشگاه «محمد جواد عسکری»، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی هم از جمله دیگر سخنرانان این مراسم بود. او به ایجاد انگیزه در میان کارکنان بخش کشاورزی پرداخت و با بیان آنکه ردیف اعتباری ویژه‌ای باید برای به آن اختصاص داد افزود «باید انگیزه کارکنان تقویت شود و پشتیبانی لجستیکی از حوزه کشاورزی تقویت گردد و وزارت جهاد اقتصادی باید در این حوزه با قدرت حاضر شود.»