تداوم همکاری های مشترک بین دستگاه قضایی و خانه صمت

تاریخ انتشار:
۱۴۰۲/۰۲/۲۳

رییس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد:

تداوم همکاری های مشترک بین دستگاه قضایی و خانه صمت

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: با اشاره به اینکه چند سالی است که قوه قضاییه در اجرای سیاست های خود به ویژه سیاست های کلان سند تحول تفاهم نامه های مشترکی را با واحدهای مختلفی از بخش خصوصی در سطح استانی و ملی امضا کرده و مبنای کار قرار می گیرد، تاکید کرد: مهمترین هدف این تفاهم نامه ها، درک متقابل است که بتوانند مشکلات و معضلات را به خوبی بشناسند و براساس درک مشترک، نسبت به حل و فصل مشکلات و معضلات اقدام کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست با کمیسیون حقوقی، قضایی و هیات صلح خانه صمت استان کرمان با اشاره به تمدید تفاهنامه همکاری بین خانه صنعت، معدن و تجارت و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان، افزود: یکی دیگر از اهداف این تفاهم نامه ها در حوزه پیشگیری از جرایم و اختلافات حقوقی و قضایی است زیرا پیشگیری به تنهایی از سوی قوه قضاییه محقق نمی شود و باید بر مبنای همکاری مشترک در این راستا اقدام کرد.

وی گفت: با وجود تفاهم نامه های مشترک از جمله تفاهم نامه همکاری بین خانه صنعت معدن و تجارت و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان، در صورت بروز مشکلات و اختلافات نیز می توانیم در اسرع وقت نسبت به رفع اختلافات اقدام نماییم.

در ادامه رئیس خانه صمت استان ضمن یاد از آقای دکتر عمرانی معاون محترم قضایی دادستان کل کشور و آرزوی توفیق برای ایشان عنوان کرد یکی از علل عدم اجرای قوانین خصوصا قوانین مربوط به حوزه کسب و کار نبود عوامل بازدارنده در متن مصوب می باشد که تشکیل کمیسیون حقوقی و قضایی می تواند عاملی برای پیشنهاد این خلاء باشد .بابک اسماعیلی در ادامه خواستار حمایت مجموعه قضایی استان از واحدهای تولیدی و صنعتی شد و تشکیل شعبه ویژه دعاوی تجاری را از رئیس کل دادگستری درخواست نمود .

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان نیز گفت: تفاهم نامه ای در راستای پیشگیری و شناسایی چالش ها و موانع پیش روی صنایع بنگاه ها ی تولیدی و اتحادیه های صنفی در بخش خصوصی امضا شده است.

سید مهدی قویدل بیان کرد: در راستای این تفاهم نامه تلاش شده که از تعطیلی واحدها، بروز مشکلات و چالش ها پیشگیری شود و در این رابطه علاوه بر همکاری با اتاق بازرگانی، همکاری بیشتر با خانه صنعت و معدن نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: با امضای این تفاهم نامه، مشکلات موجود صنایع، واحدهای تولیدی و اتحادیه های صنف در کمیسیون های تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد.

در این آیین احکام اعضای کمیسیون حقوقی، قضایی و هیات صلح خانه صمت استان کرمان از سوی رییس کل دادگستری استان کرمان به آنها اهدا و همچنین لوح تقدیری از سوی رئیس خانه صمت استان به رئیس کل دادگستری استان تقدیم گردید