پنجمین نشست هم اندیشی انجمن تخصصی صنایع همگن غذایی استان کرمان با حضور دکتر امیر حسن زاده

تاریخ انتشار:
۱۴۰۲/۱۲/۲۶

پنجمین نشست هم اندیشی انجمن تخصصی صنایع همگن غذایی استان کرمان با حضور دکتر امیر حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، کیان سیدی دبیرکل خانه صمت، مهندس رحمان نژاد معاون سازمان صمت استان، دکتر میجانی مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی، دکتر وحیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مهندس شهرکی مدیرکل فنی وحرفه ای استان

 

، اعضای انجمن صنایع غذایی استان و جمعی از مسئولین استانی با میزبانی واحد تولیدی روغن نباتی گلناز درمحل این کارخانه برگزار شد.

پس از بازدید محیطی معاون استاندار و سایر مسوولین استان از این مجموعه، نشست رسمی درمحل سالن همایش ها آغاز شد.

در ابتدای این نشست، خانم دلشاد دبیر انجمن صنایع غذایی استان، گزارشی از تاسیس و عملکرد این انجمن ارائه نمود.

 

علیجانی مدیرعامل شرکت روغن نباتی گلناز نیز در این نشست اطلاعاتی را در رابط با عملکرد این کارخانه ارائه کرد و در ادامه به درخواست دبیرکل خانه صمت استان کرمان، مدیران واحدهای تولیدی به معرفی واحدهای خود پرداخته و مشکلات مبتلابه در زمینه تولید را به سمع مسوولان استانی رساندند.درادامه این نشست جناب دکتر وحیدی رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی واتاق فکراستان کرمان ، سخنان خود را اینگونه آغاز کردند: درآمد استان ما از متوسط کشور پائین تر می باشد ،  زیرا نیروی انسانی مهارتش پایین تراست وباید این مهارتها ارتقاء پیدا کنند وبدلیل حقوق پائین نیرو حاضر به کار نمی باشد،

درادامه وتکمیل این سخنان جناب آقای رهرو : ما از خانه صمت استان ودکتر علیجانی به جهت برگزاری این نشست تقدیر و تشکر نمود.

وی در ادامه عنوان کرد ، دردیداری که ما از سازمان  صمت داشتیم درانجا متوجه شدیم که صنایع غذایی استان مادرکنارقدرتمند بودن بسیارمظلوم واقع شده است

یکی ازدلایل اصلی این موضوع پیدا نکردن اعضای تولیدی های صنایع غذایی است ،  لذا مقررکردید با همکاری و مشارکت خانه صمت تمامی این واحد هار دراین انجمن دور هم گرد آورده شوند وما در جهت مشکلاتی که صنایع غذایی استان با ان دست به گریبان است پیگیری لازم را خواهیم نمود.

موضوع دوم: این محصولات تبلیغات خوبی دراستان ندارند وهم گرایی بین مصرف کننده صنعتی داخل استانی وجود ندارد. ما باید به این خودباوری برسیم که می توانیم بهترین باشیم.

راهکاربنده در این خصوص این است که تمامی انجمنهای استان یه جمع بندی انجام دهند و مشکلات خود را در شورای گفتگوی بخش خصوصی استان ارایه دهند تا بتوانیم مصوباتی در این رابط انجام دهیم، زیرا بعضی ازاین مسائل باگفتمان قابل مدیریت می باشد.

دراین راستا خانه صمت استان قوانینی را که همه سازمانها و شرکتها باید بدانند را پیگیری و جمع اوری میکند من تشکرمیکنم ومیگویم که با قدرت ادامه بدهید  تا در جهت شفافیت اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد.

ایشان درادامه فرمودند بحث نمایشگاهها را  چه داخل استان و چه در خارج استان وهمچنین خارج ازکشور را حتما پیگیری کنید.

در اخر فرمودند حتی لازم است درفرودگاهها ، ترمینالها و هتل ها ، نمایشگاه دائمی داشته باشیم باید همه محصولات خوب وبرند استانی را پیدا کنیم و این امر انجام شود .

ودرنهایت جناب دکتر حسن زاده در سخنرانی خود فرمودند تشکرمیکنیم ازبرگزاری این جلسه وخیلی خوشحالیم از اینکه  درانجمن صنایع غذایی استان که صنعت بسیار مهمی نیز میباشد شرکت کرده ام ومایه خرسندی بنده است که این انجمن به بلوغ  اقتصادی رسیده است.

درمورد مشکلات اقتصادی استان این یک مشکل فرهنگی می باشد تا مشکل منابع. ما قبلا دراستان ، کارتیمی و گفتگو را بلد نبودیم ، ضعفها را پیدا و رفع کردیم والحمدلله حرکت کردیم به سمت پیشرفت. درست است که ماهنوز به نقطه  ایده ال  نرسیدایم اما ازنقطه صفر شروع کردیم  به حرکت  والان میبینید دوستان با مشغله کاری پایان سال خدمتشون هستیم درجهت رفع مشکلات واحدهای صنعتی استان این رو باید خاطرنشان کرد که مادرسال گذشته درصنعت رتبه، 31 بودیم والان رتبه 4 کشور هستیم  این رتبه کسب شده حاصل یک کارتیمی است  که انجام گرفته، همه باهم دریک تیم اقتصادی باید حرکت کنیم تا یک توسعه پایدار دراستان اتفاق بیافتد. دکترحسن زاده درادامه سخنان خود درخواست پیگیری مواردی چون

1-بحث مهارت و برگزاری دوره های کوتاه مدت

2-برگزاری نمایشگاه اگروفود

3- پیگیری نمایشگاههای دائمی در مراکز گردشگری وترمینالها

4- برگزاری همایشها و برنامه های  تخصصی

5- راه اندازی یک نمایشگاه درخور استان، شبیه به اگروفود تهران

6- ایجاد سایت نمایشگاه درفضای مجازی

7-اطلاع رسانی سامانه ایجاد اشتغال که درسایت اداره کار موجود است را به خانه صمت استان ارائه نمودند .

لازم به ذکراست درانتهای این نشست مسئولین محترم استانی ضمن سخنرانی، درجهت رفع مشکلات این واحدها قول مساعدت وهمکاری را دادند.