لزوم مشاوره دولتمردان با تشکل‌های خصوصی قبل از وضع قوانین و صدور بخشنامه‌ها

تاریخ انتشار:
۱۴۰۱/۰۴/۲۱

مهندس علی ابراهیمی رئیس انجمن صنایع کود و سم استان کرمان با اشاره به اینکه این تشکل وظیفه رساندن صدای اعضا به نهادهای تصمیم گیرنده را برعهده دارد می گوید: با همت مسئولین دستاوردهای مهمی در اصلاح قوانین بمنظور تسهیل و رفع موانع تولید به بار نشسته اما هنوز بخشی از قوانین وضع شده برای تولیدکنندگان به‌جای تسهیل‌گری به نوعی بازدارنده و هزینه‌آور هستند.

به گزارش روابط عمومی خانه صمت استان کرمان؛ مهندس ابراهیمی تاکید کرد: گاهی نتیجه اولیه قانون، ملاک تصمیم بوده و به عواقب آن کمتر توجه شده‌است.

 مهندس ابراهیمی در ادامه عنوان داشت: ‏در وضع قوانین و صدور بخشنامه‌ها،  آن‌طور که شایسته است جامعیت‌نگری دیده نمی‌شود، بطور مثال بخشنامه‌ای که جهت پیشگیری از یک تخلف در یک صنف خاص، تدوین و ابلاغ می‌گردد، ممکن است بسیاری از صنایع دیگر را با مشکلات عدیده مواجه نماید.

 رئیس انجمن صنایع کود و سم استان کرمان؛ تاکید داشت: تورم و تحریم بر صنعت کود و سم هم مانند سایر صنایع تاثیر خود را داشته است.

وی تصریح کرد: عدم ثبات امکان تامین مواد اولیه به میزان، قیمت و کیفیت قابل قبول برای تامین امنیت غذائی کشور، از جمله چالش‌هایی است که با آن درگیر هستیم.

 رئیس انجمن کود و سم استان کرمان در ادامه از دولتمردان خواست تا قبل از وضع قوانین با تشکل‌های خصوصی که طبق فرمایش مقام معظم رهبری رزمندگان خط مقدم جبهه اقتصادی هستند مشورت لازم صورت گیرد.