در دومین جلسه هم‌اندیشی روسا و دبیران کمیته‌های تخصصی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مطرح شد:

تاریخ انتشار:
۱۴۰۰/۰۵/۲۳
الگوی موفق تعامل و مشارکت تشکل های بخش خصوصی و دولتی در قالب کمیته های تخصصی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید/ ماموریت مهم کمیته های تخصصی و تهیه پیشنهادات تخصصی در جهت رفع موانع و پشتیبانی از تولید در کنار پیگیری برای تسریع اجرای مصوبات قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به اهمیت نقش کمیته‌های تخصصی در بررسی و رفع مشکلات واحد‌های تولیدی، از اثربخشی بسیار خوب فعالیت کمیته های تخصصی پس از عملیاتی شدن آنها طی چند ماه اخیر خبر داد.

دومین جلسه هم‌اندیشی روسا و دبیران کمیته‌های تخصصی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور روز گذشته با حضور قائم مقام رئیس ستاد تسهیل، دبیر، روسا و دبیران کمیته های تخصصی ستاد به منظور بررسی عملکرد کمیته‌های تخصصی این ستاد و برنامه ریزی برای استمرار و تقویت فعالیت این کمیته ها برگزار شد.

در این جلسه دبیران و روسای ۱۰ کمیته تخصصی ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی، گزارشی از اقدامات کمیته ها طی چند ماه اخیر، برگزاری جلسات، نحوه همکاری اعضا و دستگاه های اجرایی، چالش های پیش رو و موانع شناسایی شده در حوزه تولید و صادرات ارائه کردند.
در ادامه جلسه نیز بابک دین‌پرست ضمن تشکر از اقدامات انجام شده توسط دبیرخانه و کمیته‌های تخصصی مذکور، تشکیل این کمیته‌ها را یکی از دستاوردهای بزرگ ستاد تسهیل توصیف کرد که موجب تخصصی شدن موضوعات مطرح شده در ستاد، افزایش قدرت پیگیری و ضمانت اجرای مصوبات و افزایش تعامل و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی شده است.
قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با ابراز امیدواری نسبت حل مشکلات واحدهای تولیدی در کشور و تحقق شعار سال، موضوعات مهمی که می بایست در کمیته ها مورد بررسی قرار گیرد را برای هر کمیته تشریح کرد و مقرر شد موضوعات مطرح شده به فوریت در دستور کار این کمیته ها قرار گرفته و موارد از سوی دبیر ستاد نیز رسما به آنها ابلاغ گردد.
وی همچنین بر ضرورت برگزاری مستمر و منظم جلسات کمیته‌های تخصصی تاکید کرد و با اعلام آمادگی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در راستای حمایت از تصمیمات این کمیته‌ها، خواستار پیگیری مصوبات ستاد توسط کمیته‌های مرتبط شد.
در این جلسه همچنین، با توجه به گزارشات ارائه شده کمیته‌های تخصصی، با مروری بر برخی مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، پیشنهادات و دستوراتی برای پیگیری و تسریع اجرای آن‌ها صادر و مقرر شد اهم اقدامات و عملکرد کمیته‌های مذکور در ستاد مرکزی مطرح شود.
دبیر ستاد نیز گزارشی از روند تشکیل کمیته ها، هماهنگی با دستگاه های اجرایی به منظور همکاری موثر در فعالیت کمیته ها، سازماندهی اعضا به منظور عملیاتی شدن ظرفیت های آیین نامه اجرایی و نقش جدی تشکل های بخش خصوصی در قالب دبیر کمیته و یا نماینده ویژه دبیرخانه در کمیته ها ارائه کرد
لازم به ذکر است کمیته های 10 گانه تخصصی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در اسفند سال گذشته تشکیل و با انتصاب اعضای آنها از سوی دبیر ستاد، فعالیت خود را رسما از ابتدای سال جاری آغاز کردند. رئیس کمیته های تشکیل شده از مدیران ارشد دستگاه های اجرایی و دبیران کمیته ها از اعضای تشکل های تولیدی می باشند که ترکیبی مطلوب برای شناسایی و رفع موانع تولید می باشد.
فهرست این کمیته ها عبارتند از :
۱. کمیته امور بانکی و تامین مالی
۲. کمیته امور مالیاتی
۳. کمیته امور تامین اجتماعی
۴. کمیته امور گمرکی
۵. کمیته توسعه صادرات
۶. کمیته امور منابع طبیعی
۷. کمیته امور محیط زیست
۸. کمیته امور معادن
۹. کیته امور حقوقی و قضائی
10. کمیته زیرساخت های تولید و شهرک های صنعتی