نشست هم اندیشی معاون امورهماهنگی اقتصادی استان کرمان، رئیس دانشگاه شهید چمران کرمان، مسئولین سازمان فنی وحرفه ای استان با اعضای انجمن پلیمر استان کرمان و دبیرکل خانه صمت استان برگزار شد.

تاریخ انتشار:
۱۴۰۲/۱۲/۲۲

 

نشست هم اندیشی معاون امورهماهنگی اقتصادی استان کرمان، رئیس دانشگاه شهید چمران کرمان، مسئولین سازمان فنی وحرفه ای استان با اعضای انجمن پلیمر استان کرمان و دبیرکل خانه صمت استان برگزار شد.
در ابتدای این نشست اقای میرنجفی، دبیر انجمن پلیمر استان کرمان هدف از این نشست را بررسی و برنامه ریزی همایش ملی صنعت پلیمر (که برای اولین بار در استان کرمان برگزار خواهد شد)، دانست.
وی ادامه داد: موضوع دوم برگزاری این نشست نیز بررسی و هم اندیشی در خصوص موضوع آموزش رشته های پلیمر دردانشگاه چمران کرمان است. میرنجفی ادامه داد: با توجه به اینکه نزدیک به 30 درصد ظرفیت تولید لوله و پلی اتیلن ایران در استان کرمان وجود دارد، یکی از معضلات بزرگ کارخانه ها بحث آموزش نیروی انسانی است.
وی با اشاره به هدف انجمن پلیمر در زمینه راه اندازی دانشگاه ایران پلاست گفت: ما چندین جلسه با حضور مدیران دانشگاه شهید چمران کرمان برگزار کرده ایم و در تلاش هستیم تا با مساعدت معاون محترم امور اقتصادی استاندار کرمان، تحصیل در رشته پلیمر در استان به نتیجه برسد.
میرنجفی در رابطه با همایش فناوری و نوآوری در صنعت پلیمر نیز خاطرنشان کرد: این همایش هر ساله برگزار شده و در تلاشیم تا این دوره از همایش را برای اولین بار در استان کرمان برگزار کنیم.
درادامه این نشست کیان سیدی دبیرکل خانه صمت استان کرمان، با اشاره به تحول ایجاد شده در اقتصاد استان در زمان معاونت آقای حسن زاده گفت: بنده به نمایندگی از بخش خصوصی استان از زحمات شبانه روزی ایشان کمال تشکر را دارم.
بابک شایسته، رئیس هیئت مدیره انجمن پلیمر استان نیز در ادامه ضمن اشاره به اقدامات انجمن ملی پلیمر ایران گفت: انجمن ملی پلیمر از بیست انجمن تخصصی پلیمر تشکیل شده و دویست عضو دارد. وی گفت: این انجمن به زودی تبدیل به یک فدراسیون خواهد شد که در آن تمامی صنایع پلیمری درکنار هم خواهند بود.وی ادامه داد: دراستان کرمان 30درصد تولید لوله پلی اتیلن کشور تولید می شود و به همین دلیل استان کرمان در انجمن ملی پلیمر ایران بسیار تاثیرگذار است.
شایسته برقراری روابط بهتر و نزدیکتر بین انجمن های فرااستانی، انجمن های تهران و انجمن های استانی را از دلایل برگزاری همایش ملی پلیمر در کرمان ارزیابی کرد و گفت: این همایش در تیرماه سال 1403در کرمان برگزار می شود.
امیر حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز در این نشست ضمن تاکید بر تلاش شبانه روزی تیم اقتصادی استان گفت: ما هنوز با کرمانی که ایده ال ماست فاصله زیادی داریم چون استان کرمان با ظرفیتهایی که دارد در بخشهای مختلف میتواند کل کشور را به لحاظ اقتصادی اداره کند.
وی ادامه داد: ما امیدواریم که این عقب افتادگی هایی که درسطح استان داریم را با کمک اعضای محترم خانه صمت استان، اتاق بازرگانی، سازمان فنی وحرفه ای، دانشگاه و بخش های مختلف صنعت مرتفع کنیم.
حسن زاده با اشاره به مشکلات موجود در تعامل بین دستگاهی در استان کرمان گفت: انتظار ما این است که اگر در بعضی ازحوزه ها، یک دستگاه اجرایی نتوانست کارش را به خوبی انجام دهد، دیگر حوزه ها یکدیگر را پوشش داده و همه حوزها با هم تعامل داشته باشند.
معاون اقتصادی استاندار کرمان ضمن تاکید بر ظرفیت بسیار بالای صنایع پلیمر استان کرمان گفت: مشکل بزرگی که واحدهای پلیمری استان را تهدید می کند، کمبود نیروی کار ماهر است و تمام تلاش بنده بر این است تا بتوانیم این مشکل را با آموزش نیروی ماهر تحت نظارت ما دانشگاه چمران وسازمان فنی وحرفه ای مرتفع کنیم.وی در ادامه با اشاره به تلاش تیم اقتصادی استان برای راه اندازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل گفت: بنده طبق تحقیقاتی که کردم متوجه شدم در سطح شهر کرمان کارخانه های بسیار بزرگی را داریم که با وسعتی بالغ بر 27 هکتار زمین یا تعطیل شده و یا با کمبود نیروی کار متخصص روبرو بوده و نیمه تعطیل هستند.
حسن زاده در ادامه از اقدامات انجام شده در زمینه آموزش نیروهای متخصص خبر داد و گفت: ما در تلاشیم تا از طریق آموزشهای کوتاه مدت توسط سازمان فنی حرفه ای کارگران ماهر را آموزش دهیم. وی ادامه داد: طبق مذاکراتی که با داشگاه شهید چمران شده است، در آینده نزدیک با ورود رشته های مرتبط یا نزدیک با صنایع و همچنین هماهنگی بین این دو مجموعه در برگزاری دورهای کوتاه مدت تخصصی جهت فارغ التحصیلان رشته های صنعتی ازسال آینده اقداماتی انجام شود.