رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صمت اعلام کرد:روابط عمومی هوشمند راهکار گذار از شرایط پیچیده جامعه امروزی/ پیشنهاد تشکیل انجمن روابط عمومی‌های تخصصی بخش صمت با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها/ ضرورت هم افزایی روابط عمومی‌های بخش صمت در اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی به ذینفعان

تاریخ انتشار:
۱۴۰۰/۰۱/۳۱
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صمت در پنجمین نشست مدیران روابط عمومی شرکت های بزرگ زنجیره آهن و فولاد بر استفاده از روابط عمومی هوشمند برای گذار از شرایط پیچیده کنونی تاکید کرد. به‌گزارش شاتا، محمد حسن ترابی با بیان این مطلب، افزود: امروز سیستم‌ها، ساختارها و روابط انسانی و اجتماعی بسیار […]

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صمت در پنجمین نشست مدیران روابط عمومی شرکت های بزرگ زنجیره آهن و فولاد بر استفاده از روابط عمومی هوشمند برای گذار از شرایط پیچیده کنونی تاکید کرد.

به‌گزارش شاتا، محمد حسن ترابی با بیان این مطلب، افزود: امروز سیستم‌ها، ساختارها و روابط انسانی و اجتماعی بسیار پیچیده تر از گذشته شده است که دلیل این پیچیدگی از منظر بنگاه‌های اقتصادی ایجاد مزیت رقابتی و پایدار و از منظر علوم اجتماعی و جامعه شناسی مشکلات اقتصادی است که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و نمی‌توان به راحتی از آنها چشم پوشی کرد.

وی هوشمندی فعالیت‌ها در این شرایط پیچیده را لازمه انجام کار در حوزه بسیار مهمی همچون روابط عمومی دانست و تصریح کرد: روابط عمومی هوشمند در این شرایط با جدیت و تکیه بر فنآوری و نوآوری به دنبال فرصت آفرینی، ارزش‌آفرینی، امیدآفرینی، مشارکت آفرینی و تفاهم آفرینی است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صمت در ادامه با تاکید بر این که چهار عامل اصلی تحولات و آشفتگی‌ها برای شکل گیری اقدامات مدیریتی جدید باید مد نظر قرار گیرد، گفت: این چهار عامل شامل مشتریان، فناوری، رقبا و استانداردهای قانونی، نظارتی و اخلاقی است.

ترابی همچنین به تشریح این عوامل پرداخت و اضافه کرد: در بخش مشتریان رشد فزاینده انتظارات مشتریان، شرکت‌ها را ملزم کرده است تا محصولات و اقلام مرتبط با پشتیبانی از مشتری و رویکردهای ارتباطی را سفارشی سازی کنند و برای مشتریان داخلی و خارجی خود ارزش آفرینی نمایند.

وی رشد پایدار را به معنای یادگیری مهارت‌های جدید در بازارهای جهانی دانست و افزود: عامل اصلی رشد پایدار در واقع توجه و عمق بخشی به موضوعات مرتبط با حوزه مشتریان و مشتری مداری است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صمت همچنین در خصوص موضوعات مرتبط با فناوری توضیح داد: شرکت‌ها باید روش‌های جاری در ارتباط با عملکرد داخلی و رقابت خارجی خود را بر پایه ظهور و تحول فناوری در مدیریت اطلاعات، تولید و عرضه خدمات و محصولات جدید و مدیریت مشتریان پیاده سازی نمایند که این موضوع در حوزه ارتباطات با توجه به ظهور اپلیکیشن‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی روند این تغییرات را لحظه ای نموده و روابط عمومی موفق است که بتواند در اهداف سازمانی از این ابزارها بهره گیرد.

ترابی در خصوص رقبا نیز گفت: رقبا مشتریان را به سوی بازارهای جدیدی هدایت کرده و شرکت ها را مجبور می کنند تا هزینه های فراوانی را روی توسعه محصول صرف نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع استانداردها پرداخت و گفت: شفافیت نسبت به سهامداران و همچنین خلاهای نمادی منجر به شکل‌گیری اقدامات مدیریتی جدید در حوزه رقابت خواهد شد

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صمت، تصریح کرد: این چهار عامل تاثیرگذار بر بقای سازمان‎ها تاثیر می گذارند و در این شرایط هوشمندی در فعالیت‌ها لازمه انجام کار در حوزه بسیار مهمی همچون روابط عمومی هاست.

ترابی ادامه داد: روابط عمومی هوشمند باید با تولید محتوا و تکیه بر روش‌های نوین اطلاع یابی و اطلاع رسانی و مجهز شدن به دانش روز؛ سازمان خود را به‌صورت هدفمند معرفی کند و از منافع سازمان خود در بازار صیانت نماید.

وی همچنین بر آمادگی مجموعه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صمت بر استفاده از تمامی ظرفیتها و پتانسیلهای موجود و در اختیار گذاشتن این ظرفیتها با زیرمجموعه های مرتبط با حوزه تخصصی صنعت، معدن و تجارت در این راستا تاکید کرد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صمت همچنین پیشنهاد تشکیل انجمن روابط عمومی‌های صنعت، و معدن و تجارت را با حضور روابط عمومی‌های تخصصی این بخش ارایه داد.

ترابی ادامه داد: باید بتوانیم در عین آینده نگری مهارت پاسخگویی به تحولات و تغییرات را داشته باشیم و این موضوع داشتن یک برنامه ارتباطی منسجم را بیش از پیش ضروری می نماید.

وی همچنین تصریح کرد: ایجاد هم افزایی و تعریف پروژه‌های این حوزه که نیاز به تبیین در جامعه دارد بسیار ضروری است تا بتوانیم زمان در نظر داشتن منافع شرکت، ذینفعان خود را از این موضوعات مهم مطلع نماییم.